Logo

CatalanEspañol (spanish formal Internacional)French (Fr)English (United Kingdom)
Comunicat de Premsa

Menú principal
Inici
Què és l'INAF
Plaça financera andorrana
Normes de conducta
Entitats supervisades
Organismes d'Inversió Col·lectiva (OIC)
Preguntes freqüents
Mapa web

AREB logotip 2015-06

 

euros-andorrans

Normativa i regulació
Legislació
Normativa comptable
Comunicats tècnics
Contacteu amb nosaltres
Dades de contacte
Consultes
Reclamacions
Recursos humans
CV
Vacants
Inaf en línia



Avís legal
Reclamacions

Qualsevol persona física o jurídica que sigui client d’una entitat bancària o financera supervisada per l’Institut Nacional Andorrà de Finances (INAF) i vulgui efectuar una reclamació respecte a alguna de les entitats supervisades, pot presentar una reclamació davant d’aquest Institut.

Només els clients o les persones legalment autoritzades per aquests clients poden presentar reclamacions davant d’aquest Institut acreditant prèviament la seva identitat i/o potestat per actuar en nom d’un tercer.

Passos a seguir per efectuar una reclamació davant l’INAF

Pas 1: Presentar una reclamació davant l’entitat concernida

Abans de presentar una reclamació a l’INAF, el client i/o reclamant ha d’haver presentat la corresponent queixa o reclamació directament a l’entitat bancària o financera.

Per presentar la queixa o reclamació per escrit directament a l’entitat bancària o financera concernida li recomanem que s’adreci al departament d’atenció al client o de qualitat de l’entitat o, en el seu defecte, a la Direcció General.

En cas de no rebre resposta per part de l’entitat en un termini raonable podrà dirigir-se a l’INAF que, en tant que supervisor del sistema financer, analitzarà la seva reclamació.

Pas 2: Presentar una reclamació davant de l’INAF

§  Obtenir i emplenar el formulari de reclamació

Formulari de reclamació

§  Presentar degudament omplert i signat el formulari de reclamació a l’INAF juntament amb la documentació requerida.

Es pot enviar dit formulari i la documentació requerida a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la o bé

Lliurar personalment o per correu a les nostres oficines:

C/ Bonaventura Armengol, 10

Edifici Montclar, bloc 2, 4a planta

AD500 Andorra la Vella

Principat d’Andorra

Els informes emesos pel Servei de Reclamacions de l’INAF no tenen caràcter resolutiu respecte de les responsabilitats contractuals entre el client i l'entitat, matèria que és reservada als tribunals jurisdiccionals.

Quan l'anàlisi de la reclamació formulada davant l’INAF evidenciï un problema de supervisió prudencial el qual pot estar més enllà de la reclamació del client individual, l’INAF podrà efectuar controls específics en el marc de la supervisió prudencial. Els passos que l’INAF dugui a terme en el marc de la supervisió prudencial no poden ser compartits amb el client a causa del secret professional.

 

27 / 05 / 2018

© 2018 Institut Nacional Andorrà de Finances